עיצוב תאורה לבית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אני רוצה לדבר איתכם על עיצוב תאורה לבית

חנוכה- חג האורות.
חורף, חושך ורק החנוכיה דולקת ליד החלון… אין הזדמנות טובה יותר לדבר על נושא התאורה בבית.
ידעתם שתאורה בבית חיונית לבריאותינו הנפשית והפיזית ויש לה תפקיד ממשי בהפרשת ההורמונים בגוף שלנו- הורמון שינה, הורמון עירות (מלוטונין וקורטיזול).
לחוסר מספק בתאורה היו המון מחקרים במהלך ההיסטוריה (במיוחד במדינות קרות בהן רוב שעות היום חשכה) מחקרים אלו הוכיחו לא פעם- קיים קשר ישיר בין כמות האור שאדם נחשף ביממה לבין נטיה לפתח דיכאון או חרדה או בעיות נפשיות אחרות.

אז את החשיבות הפיזית הבנתם- מה לגבי חשיבות עיצובית?
אתם לפני שדרוג או שיפוץ וניגשים לתוכניות- ומה בנוגע לתכנון החלל? התאורה צריכה להלקח בחשבון לפני? בוודאי שכן!
תאורת פנים צריכה להיות מתוכננת מבעוד מועד. כאשר לפני הכל צריך להתחשב במיקום הבית, כיווני אור, אם ישנם בניינים או צמחיה החוסמים את כניסת האור הטבעי, גודל החלונות והווטרינות ועוד.
במקרים ומתוכננים שינויים מהותיים יש להערך עם חשמלאי או מהנדס לגבי מיקום והכנות לחשמל, אם קיים רצון לבצע הנמכות של גבס ובתוכם להכניס גופי תאורה, הוספת שקעים ועוד.
חשוב לציין שתאורה לא נכונה יכולה לגרום לתפיסה מוטעית בחלל, חפצים עלולים להראות קטנים או גדולים, בהירים או כהים יותר בהתאם לסוג, גודל ומיקום התאורה.
גם החלל עצמו עלול להראות קטן וסגור בתאורה שלא מתאימה.
בעיצוב תאורה לבית ישנה חשיבות לקו עיצובי בגופי התאורה בבית אך גם על התאמה אישית של התאורה לכל חדר בנפרד.

חשוב שהתאורה תהיה טבעית ולא מסנוורת. ישנם גופי התאורה הניתן לווסת בהם את עוצמת האור על מנת להתאים לשעות היום ושעות הלילה.
בסלון ובמטבח מומלץ על תאורה חזקה ומוארת יותר, ממליצה להוסיף גם גופי תאורה עומדים נוספים שיקנו אור עמום יותר ונעים יותר לשעות הערב.
בחדרי הרחצה והשירותים מומלץ על תאורה בהירה-גם מאחר והחללים קטנים יותר וגם מאחר האור נותן תחושה של ניקיון-וכמובן שנוכל להביט על עצמנו במראה בלי קושי 
בחדרי השינה מומלץ לבחור תאורה רכה ועדינה המרגיעה בשעות הערב ועדיין מספיק מוארת על מנת להתמצא בחלל.

יש כל כך הרבה סוגי גופי תאורה ונורות- נברשות, צמודי תקרה, ספוטים, לדים, אור צהוב אור לבן, עם עמעם ובלי, חסכוניות בחשמל ועוד ועוד ועוד….
אין איזשהי סכמה קבועה- כל בית הוא שונה בנראות שלו בצבעים שלו, בקו העיצובי, בדרישות הלקוח, בסוג הדיירים ועוד.
לפעמים השינוי בתאורה בבית יכול לעשות כל כך הרבה קסמים ולהפוך אותו ממשהו אחד למשהו אחר- זה הטאצ’ הסופי שחושבים עליו עוד מהתחלה.

אז, אם אתם מתלבטים לגבי החלפת תאורה או לפני שיפוץ או שדרוג אשמח לעזור לכם להתאים את התאורה המתאימה לכם ולחלל.

חג חנוכה שמח!

Call Now Button
התחל/י שיחה
צריכים עזרה?
הי, איך אפשר לעזור?