הבית נפגע במלחמה, מה עושים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מדינת ישראל מצויה כרגע במצב של לחימה ולצערנו מאות מבנים ובתים נפגעו מאז תחילת המתקפה.
אני נשאלת לא מעט מה ניתן לעשות במצב זה ואיך מתחילים לשקם את הבית.

 

במידה והבית שלכם נפגע בלחימה הדבר הכי חשוב שיש לי לומר זה לא להכנס למבנה שנפגע לבדכם מבלי ליווי של אנשי מקצוע יתכן והמבנה מסוכן והיסודות שלו נפגעו ולכן השהייה בו מסוכנת מחשש לקריסה.
בשלב הראשוני יש לצלצל לקרן פיצויי פעולות איבה של מס רכוש (4954*) להשאיר פרטים ולבקש לתאם הגעת שמאי.
חשוב מאוד לא להכנס לדירה ולעשות פינוי של חפצים ורהיטים ופסולת השמאי צריך לראות את כל הנזק שנגרם ולציין אותו בדו"ח מפורט.
בדו"ח צריך להופיע פירוט מדוייק של הנזק על מנת לקבל הערכת שווי מדוייקת, זה כולל אינסטלציה, חשמל ועוד. מומלץ לצלם את הנזק שנגרם ולקבל העתק תביעה ומספר תביעה מהשמאי.

במקרים מסויימים ישנם אנשים אשר מעדיפים להביא חוות דעת נוספת של שמאי מטעמם במידה והם לא מסכימים על היקף הנזק שקבע השמאי מטעם מס רכוש, אולם לרוב הפסיקה של השמאי היא הוגנת ותואמת למצב הנזק ואנשי המקצוע פועלים ברגישות ובאחריות מלאה בנושא.
הפיצוי על ידי מס רכוש נקבע כך שתקבלו פיצוי שווה ערך למה שהיה קודם לכן. שווה בשווה.
לאחר שאושרה הפסיקה של גובה הפיצוי תוכלו לבחור מבין מספר אפשרויות לשיפוץ הבית: או לפנות לקבלן שיפוצים פרטי שיתקן את הנזק בהתאם לדו"ח השמאי, או לפנות לחברות שעובדות עם קרן הפיצויים של מס רכוש.

במידה ובמהלך תהליך השיפוץ התגלה כי הנזק נרחב יותר ממה שנקבע על ידי השמאי וכי הוא התפשט למקומות נוספים יש לעצור את העבודה במיידי ולדווח לשמאי על העניין.
פירוט מלא ומסודר אודות כל התהליך תוכלו לקבל באחד ממספרי הטלפון- 4954* או  02-5656400 שלוחה 2

שנדע ימים רגועים ובשורות טובות.

Call Now Button
התחל/י שיחה
צריכים עזרה?
הי, איך אפשר לעזור?